Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny (AED) w siemianowickiej komendzie
Siemianowiccy policjanci otrzymali nowy defibrylator, który został powieszony w poczekalni komendy. Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny (AED) w dużej mierze zwiększy bezpieczeństwo zarówno mieszkańców naszego miasta, petentów oraz policjantów i pracowników jednostki. Dostęp do urządzenia jest łatwy i dostępny przez całą dobę. Środki na zakup urządzeń zostały pozyskane z Funduszu Prewencyjnego PZU.
W wielu przypadkach nagłego zatrzymania akcji serca możliwe jest przywrócenie prawidłowej akcji poprzez wczesną defibrylację. Obsługa AED nie wymaga specjalistycznego przeszkolenia. Urządzenie komunikatami głosowymi samo instruuje osobę udzielającą pierwszej pomocy.
W Komendzie Miejskiej Policji w Siemianowicach urządzenie zostało umieszczone w poczekalni tuz przy wejściu głównym do budynku. To tutaj osoba przychodząca do komendy kieruje swoje pierwsze kroki, aby otrzymać pomoc. Dlatego też w przypadku, gdy na terenie jednostki Policji lub w jej pobliżu dojdzie do nagłego zatrzymania krążenia, AED będzie łatwo dostępne.
Wyposażając wszystkie komendy miejskie i powiatowe garnizonu śląskiego w urządzenia AED, śląscy policjanci realizują rekomendacje w zakresie Programu Powszechnego Dostępu do Defibrylacji (Public Access Defibrillation Program). Są to działania mające na celu zwiększenie dostępności AED w miejscach publicznych. Takie rozmieszczenie urządzeń wpływa na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa interesantów przebywających w komendach, ale również pracowników cywilnych i policjantów pełniących w nich służbę. Im większa ilość defibrylatorów w przestrzeni publicznej, tym mniej dramatycznych akcji ratunkowych zakończonych niepowodzeniem.
Zakup AED to wynik inicjatywy Zarządu Wojewódzkiego Niezależnego Samodzielnego Związku Zawodowego Policjantów Województwa Śląskiego oraz współpracy Wydziału Zaopatrzenia i Wydziału Doboru i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach. Środki na zakup urządzeń zostały pozyskane z Funduszu Prewencyjnego PZU.