Wiadomości

Aplikacja Kwarantanna domowa

Data publikacji 18.03.2021

Kwarantanna domowa – to aplikacja, która ułatwia i usprawnia przeprowadzenie obowiązkowej kwarantanny w warunkach domowych. Umożliwia ona potwierdzenie miejsca odbywania kwarantanny, podstawową ocenę stanu zdrowia oraz modyfikację podstawowych danych. Dodatkowo ułatwia również kontakt z pracownikiem socjalnym czy psychologiem. Każdy kto pobierze aplikację, odciąży służby oraz instytucje, które są obciążone dodatkowymi obowiązkami z powodu zagrożenia epidemicznego.

Do korzystania z aplikacji Kwarantanna domowa zobowiązane są wyłącznie osoby objęte obowiązkiem odbycia kwarantanny domowej, tzn. osoby z podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2.

Czy aplikacja jest obowiązkowa?

Tak. Instalacja oraz używanie aplikacji jest ustawowym obowiązkiem osób, które zobowiązane są do poddania się kwarantannie w związku z podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2. Więcej informacji w Regulaminie aplikacji.

Kiedy zainstalować aplikację?

Poczekaj na głosową wiadomość nadaną z numeru 22 257 11 45 od Państwowej Inspekcji Sanitarnej, informującą o nałożeniu obowiązku odbycia kwarantanny domowej.

Aplikację zainstaluj i aktywuj dopiero po przybyciu na zadeklarowane miejsce odbywania kwarantanny.

Jak aktywować aplikację?

Pobierz aplikację Kwarantanna domowa z App Store, Google Play lub AppGallery. Po jej zainstalowaniu zarejestruj się za pomocą numeru telefonu. Twoje konto zostanie zweryfikowane po wprowadzeniu kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz w wiadomości SMS.

Czy połączenie z numeru 22 257 10 10 pochodzi z aplikacji Kwarantanna domowa?

Tak. Aplikacja Kwarantanna domowa może przekazywać komunikaty wykonując połączenia telefoniczne (tzw. połączenia przychodzące) z numeru 22 257 10 10. Odebranie połączenia i odsłuchanie komunikatu jest bezpłatne. Samodzielne oddzwonienie lub samodzielne wybranie numeru może być płatne (połączenie z numerem stacjonarnym, zgodnie z cennikiem Twojego operatora).

Kto jest zwolniony z obowiązku korzystania z aplikacji Kwarantanna domowa?

  • osoby z dysfunkcją wzroku (niewidzące lub niedowidzące),
  • osoby które złożyły właściwym służbom oświadczenie, że nie są abonentami lub użytkownikami sieci telekomunikacyjnej lub nie posiadają urządzenia mobilnego umożliwiającego zainstalowanie tego oprogramowania (patrz materiały poniżej).

Pamiętaj! Korzystanie z aplikacji nie dotyczy osób przebywających w izolacji.

Jak złożyć oświadczenie?

  • telefonując na infolinię pod numer 22 165 57 44,
  • za pośrednictwem ePUAP, przesyłając na adres skrytki: /MAiC/SkrytkaESP,
  • przesyłając na adres e-mail KPRM: Kancelaria.Krolewska@mc.gov.pl opatrzone podpisem zaufanym, podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
  • do państwowego powiatowego inspektora sanitarnego właściwego dla miejsca odbywania kwarantanny,
  • lub przekazać wypełniony druk oświadczenia lokalnej jednostce Policji.

Wzór oświadczenia można pobrać ze strony https://www.gov.pl/web/koronawirus/kwarantanna-domowa.

źródło: serwis Rzeczypospolitej Polskiej

Powrót na górę strony